Nasza strona wykorzystuje cookies oraz wymaga uruchomionej obsługi JavaScript.
Wykorzystujemy pliki cookies (po polsku ciasteczka) w celu dopasowania działania naszej strony do potrzeb użytkownika oraz dla gromadzenia anonimowych danych statystycznych. Przeglądając stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystanie wspomnianych plików. Możesz odmówić zgody na zapamiętywanie ciasteczek zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Kliknij ten komunikat, by wyrazić zgodę i zamknąć informację.

autor plakatu: Jarosław Darnowski

„Tak się leci czyli krótkie opowiadania o przemijaniu”

reżyseria: Bogusław Kierc
muzyka: Lech Wieleba
ruch sceniczny: Franciszka Kierc

premiera: 5 listopada 2017 r. podczas XXX-lecia Teatru Logos – zobacz galerię zdjęć

fot. Grzegorz Gałasiński

Bogusław Kierc
to artysta, którego twórczość rozgrywa się na wielu obszarach. Jest znakomitym lirykiem i cenionym aktorem. Debiutował na planie „Popiołów” Andrzeja Wajdy w roli Krzysztofa Cedro. Grał w kilku teatrach Polski, a od roku 2000 pracuje w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu. Pisze eseje o malarstwie i poezji, jest znawcą przede wszystkim twórczości Rafała Wojaczka i Juliana Przybosia. Tematem naczelnym jego własnej poezji jest mistyka, ale blisko natury i ciała człowieka.

Debiutował w kinie, ale jego aktorska droga wiedzie przez teatry. Wśród jego dokonań są kreacje w spektaklach Jerzego Jarockiego, Andrzeja Witkowskiego, Anny Augustynowicz, Krystyny Meissner, Pawła Passiniego. Jako reżyser współpracował z Teatrem Współczesnym we Wrocławiu, Lubuskim Teatrem im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze i Teatrem Lalek w Wałbrzychu.

W latach 1990-92 był dyrektorem artystycznym Teatru Współczesnego w Szczecinie. Przez wiele lat uczył m.in. elementarnych zadań aktorskich we wrocławskiej PWST. Jest laureatem Srebrnego Medalu „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” (2010). Z Teatrem LOGOS Bogusław Kierc współpracował dziesięciokrotnie w roli reżysera, aktora, scenografa bądź autora scenariuszy.

 

Franciszka Kierc
Długoletnia solistka Bałtyckiego Teatru Tańca, gdzie kreowała główne partie m.in. Julię w „Romeo i Julii”, Klarę w „Dziadku do Orzechów”, Kopciuszka w „Kopciuszku”, Salome w „Salome” R. Straussa, Hermię w „Śnie Nocy Letniej”. Pracowała ze znaczącymi choreografami: Izadorą Weiss, Jirim Kylianem, Emilem Wesołowskim, Patrickiem Delcroix, Hansem Henningiem Paarem, Eugenio Scigliano, Romanem Komassą, Ewą Wycichowską i Jarosławem Stańkiem. Uczestniczyła w wielu międzynarodowych festiwalach, między innymi w Bangkok’s International Festival of Dance and Music, Tanzfestival Bielefeld, Istanbul Theatre Festival czy rodzimych Dniach Sztuki Tańca w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie oraz Festiwalu Teatrów Tańca w Poznaniu.

Jest laureatką wielu konkursów i nagród m.in. Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska oraz Marszałka Województwa Pomorskiego za rolę Julii w spektaklu „Romeo i Julia” w choreografii Izadory Weiss oraz Nagrody im. Jana Kiepury dla najlepszej tancerki 2009 roku.

Współpracowała również z Operą Wrocławską oraz Teatrem Muzycznym „Capitol” we Wrocławiu, biorąc udział w spektaklach z repertuaru zarówno tańca klasycznego jak „Jezioro Łabędzie” w choreografii Victora Smirnova-Golovanova i Ewy Wycichowskiej czy współczesnego — „Swing! Duke Ellington Show” w reżyserii i choreografii Jarosława Stańka.

Z własnym monodramem wystąpiła na XX Międzynarodowym Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku.

 

Lech Wieleba
to kontrabasista i kompozytor, absolwent gdańskiej Akademii Muzycznej i Berklee School of Music w Bostonie. Grał w Orkiestrze Opery i Filharmonii Bałtyckiej i wielu europejskich zespołach, pisze muzykę dla teatru i telewizji. Od roku 1984 mieszka i pracuje za granicą. Jest twórcą projektu „Poetic Jazz”.